Collega Loopgroeptrainer Jeroen Kuyper is bij AV Nea Volharding begonnen in 2010 met een start to run clinic onder bezielende leiding van René Schoen.
Jeroen vond dat René een best leuk verhaal had over hoe je plezier in het hardlopen kunt krijgen maar was bijzonder sceptisch of dat plezier bij hem ook zou kunnen groeien.

Onderstaand een prachtig artikel van een megaprestatie na 10 jaar trainen.


Van goed voornemen naar ultraloop:

Purmerender Jeroen Kuyper loopt 100 mijl
in 24 uur
Jeroen Kuyper
© Foto Wim Egas
Jan Koning
Vandaag om 19:50
Purmerend
Meer bewegen staat ongetwijfeld bij velen bovenaan het lijstje van goede voornemens, maar
het ook echt gaan doen én volhouden is een grotere uitdaging. De meeste goede voornemens
sneuvelen namelijk binnen twee à drie weken, blijkt uit verschillende onderzoeken. Jeroen
Kuyper uit Purmerend wist zijn leven wel blijvend te beteren, met als absolute mijlpaal: 100
mijl in 24 uur. Hoe deed hij dat?

Beperking TRAININGEN LOOPGROEP 12 januari tot 9 februari 2021

Helaas opnieuw slecht nieuws waar we met zijn allen mee te maken hebben.
Het enige wat we hier mee kunnen is ons aan de voorgestelde/opgelegde regels houden en er ondanks alles het beste van te maken.
We kunnen/mogen nog buiten trainen met maximaal 2 personen met inachtneming van de 1,5 m afstandsregel.
Samen lopen blijft leuker en gemakkelijker vol te houden als je met iemand afspreekt.
Ga of blijf dat vooral doen met elkaar.
Uiteraard hopen wij zo snel mogelijk de trainingen te kunnen hervatten en zijn alweer bezig met het trainingsschema voor het eerste kwartaal van 2021.

Voor nu kunnen we niet veel meer doen hopen op snel afbouwende beperkingen zodat we de trainingen weer kunnen hervatten. 

 

Ons eerdere bericht van 2 december.

Opnieuw is er een versoepeling van de COVID 19 regels voor het Trainen van de loopgroep op de baan VANAF 6 JULI

Na overleg heeft ons Bestuur, Gemeente en Spurd groen licht gegeven voor het verruimen van trainingen aan de Loopgroepen op onze atletiekbaan.
Dit kan uiteraard nog steeds niet zonder een aantal strenge eisen waar we aan moeten voldoen.

We hebben het al vele malen gehoord en gelezen maar ook hier geldt: "SAMEN KUNNEN WE TRAININGEN OP EEN VERANTWOORDE WIJZE MOGELIJK MAKEN".

Wat zijn de wijzigingen:

  • Tijdens de training is de 1,5 meter regel komen te vervallen. Alle banen kunnen we weer gebruiken voor de training. Tijdens voor en het wachten direct na de training geldt de 1,5 meter regel weer wel.

  • De training op de dinsdagavond gaan weer terug naar  19:30 uur in plaats van 20:00 uur

  • De Kleedkamers mogen weer gebruikt worden met inachtneming van de 1,5 meter.  
    1 heren en 1 dames kleedkamer zullen beschikbaar zijn, In beide kleedkamers is een toilet aanwezig en de atleten kunnen in de kleedkamer ook hun spullen kwijt (dus niet in de kantine).
  • De Kantine is niet geschikt voor 1,5 meter gebruik dus blijft vooralsnog dicht tot 1 september. Wel wordt er Thee gezet en mag buiten aangeboden worden.
  • Ouders en belangstellende langs de lijn. Dit is weer toegestaan op voorwaarde dat zij zich aan de 1,5 meter regel houden. Wanneer men wil zitten zullen zij zelf een klapstoeltje mee moeten nemen.

  • Let op >> ZATERDAG 4 juli IS DE TRAINING OP DE BAAN EN NIET IN HET PURMERBOS


Even de regels op een rij die ongewijzigd blijven:

  • Als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,
  • loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts. BLIJF THUIS !!!!!. 
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training naar de baan.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
    heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag de atleet weer sporten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden,
    moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Iedereen die tot de risicogroep behoort of 70+ is, dient zelf hun risico te analyseren of zij op
    de accommodatie of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen begeven, raadpleeg desnoods je huisarts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Kleed je thuis vast om. (De kleedkamers op de baan wel open maar geld wel de 1,5 meter regel.)
  • Neem een eigen drinkflesje mee, vul deze thuis.
  • Ga vooraf thuis naar het toilet.
  • Je kunt je spullen weer in de kleedkamer kwijt maar hier geld de 1,5 m afstand.
  • Laat overbodige spullen in de auto of thuis. (de kantine blijft nog gesloten dus ook geen sleutels of telefoons achter de bar).

De Training:

  • Het gebruik van de baan zal per training bepaalt worden door de trainers.
  • Wellicht is het overbodig maar wij vermelden dit wel even: Ga niet buiten het hek in een groepje staan te praten zolang dat niet is toegestaan. afdeling Handhaving van de Gemeente zal niet schromen hiervoor een boete uit te schrijven.

 

Het glas halfvol. De zon schijnt altijd. Alles komt goed. Dat was Kees een geboren optimist.

Wat hebben we met de loopgroep vele fijne momenten gekend. De estafettevormen waren met Kees in de bus van een hoog gehalte wat de humor betreft. We konden alles tegen Kees zeggen, maar ook andersom. Tijdens een Den Helder/Maastricht estafette was hij van het loop parcours afgeweken. Na zoeken vonden wij hem al lopend op de A10. Volgens Kees niets aan de hand.
Roparun die we als loopgroep 7x gelopen hebben was niet alleen afzien, maar vooral feest en humor. En dat voor de mensen die ziek zijn. Dat was Kees. Altijd bezig zijn voor anderen die dat nodig hadden op welke manier dan ook.
De laatste paar jaar ook de Beemsterkaaslopen organiseren voor onze pupillen en junioren. Voor de start van een serie altijd met veel humor een praatje houden naar de kinderen.

Vind het een gunst dat we jaren met hem heb mogen organiseren, lopen en vooral humor delen. We gaan je missen loopmaatje.

Jan Zwemstra
(namens de loopgroep commissie)

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 10 maart 2019

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een natte maar vooral winderige dag met een koude wind.

 

looplogoLoopsport bij Nea gaat over het lopen van lange afstanden. Dit gaat om afstanden vanaf 5 km tot en met de marathon(42,195 km). Deze afstanden worden op verharde en onverharde wegen gelopen (crosslopen).

Langer dan de marathon noemen we ultra-lopen en ook daar is aandacht voor bij Nea.

De leden van de loopgroep trainen twee keer per week (voornamelijk) op de atletiekbaan. De trainingen bestaan uit een gezamenlijke warming-up, wat losmakende oefeningen en een stukje loopscholing waarbij aandacht aan de looptechniek wordt gegeven. Daarna volgt een afwisselende training (de Kern) van wisselende afstanden met als doel de looptechniek te verbeteren en de loopsnelheid te verhogen. Een ieder uiteraard op zijn of haar eigen niveau. Elke eerste zaterdag van de maand wordt er getraind in het Purmerbos ter hoogte van parkeerplaats "De Es" (naast Westerweg 12). Ook worden er een aantal trainingen buiten de atletiekbaan gegeven.

Voor de loper die een specifiek doel voor ogen heeft kunnen onze gediplomeerde trainers een trainingsschema opstellen.

Zowel de recreatieve loper als de wedstrijdloper vinden hun weg bij NEA.


Lees meer over loopsport bij de atletiekunie.

 


feed-imageRSS Feed (2.0) (info)

 

Uitslagen Munnikloop Purmerend - Zondag 11 maart 2018

Ook op uitslagen.nl terug te vinden, maar voor de volledigheid hier ook de uitslagen van de Munnikloop.

Het was een wat druilerige dag met een ietwat frisse wind. 

 

 

Blogs

 

Lust & Leven - Veron LustLust & Leven

Veron Lust over zijn leven als (ultra)loper en ontwikkelingshulp verlener
| Dec 2020 | sep.2020 | jun.2020 |

Volg ons op Twitter
Praat mee op Disqus
Volg ons op Facebook